Diagnostyka układu jezdnego

Chińskie testy podkreślają wyższość rozwiązań eDAQ firmy HBM
Testy porównawcze sprzętu do zbierania danych do użytku w pociągach dużych prędkości przeprowadzone przez Beijing Jiaotong University w Chinach wykazały skuteczność sprzętu HBM SoMat eDAQ podczas pracy w ekstremalnie trudnych warunkach

Realizacja:

China
Diagnostyka ukladu jezdnego 1m
Diagnostyka ukladu jezdnego 3m
Diagnostyka ukladu jezdnego 2m.jpg

 

Przykłady wykorzystanych produktów:


 

Testy podjęto w celu określenia najlepszego sprzętu DAQ do monitorowania i analizy zmęczenia, a tym samym określenia potencjalnej awarii krytycznych części mechanicznych, takich jak rama kierownicy i oś łącząca, w niedawno opracowanym pociągu CHRIII o dużej prędkości 350 km / h. Celem jest wyposażenie nowego pociągu dużych prędkości w system eDAQ podczas początkowego montażu, tak aby można było gromadzić dane przez cały okres eksploatacji pociągu w celu ciągłego monitorowania stanu. Określony sprzęt musiał być zdolny do prawidłowego funkcjonowania we wszystkich warunkach pogodowych i operacyjnych.

Specyfikacje wymagały wyposażenia testowanego pociągu w dwa lub trzy eDAQ z 32 kanałami na jednostkę, które byłyby wykorzystywane do różnych wejść, chociaż głównymi zastosowaniami były tensometry, monitorowanie przemieszczenia i ciśnienia.

Test kondycji

Testy przeprowadzono na sprzęcie sześciu dostawców, w tym HBM. Jednak na początku firma HBM nie była w dobrej sytuacji, ponieważ byliśmy nowi dla klienta w porównaniu z niektórymi innymi dostawcami, którzy już dostarczali sprzęt DAQ.

Jednak warunki testowe były znacznie trudniejsze niż w poprzednich testach. Niektóre ze specyficznych wyzwań, przed którymi stanął sprzęt, obejmowały umieszczenie czujników pod pociągiem, gdzie spodziewano się, że będą działać przez wiele dni bez sprawdzania. Warunki otoczenia obejmowały temperatury w zakresie od -20 ° C do 60 ° C z wysokim poziomem wibracji, wilgoci i kurzu oraz zakłóceń elektrycznych i magnetycznych. Sprzęt HBM był jedynym, który był w stanie efektywnie funkcjonować podczas dwudniowego ostatecznego testu.

Zintegrowany system

Wybrany sprzęt HBM obejmował SoMat eDAQ w połączeniu z SoMat eDAQ Vehicle Network Communications Layer (ECOM) oraz SoMat eDAQ Bridge Layer (EBRG) w celu zapewnienia wszechstronnego i solidnego zintegrowanego systemu.

SoMat eDAQ firmy HBM jest specjalnie zaprojektowany jako wytrzymały mobilny system gromadzenia danych. Posiada najnowocześniejsze kondycjonowanie sygnału i umożliwia wykonywanie szerokiego zakresu wbudowanego przetwarzania danych, wyzwalania, inteligentnego przechowywania danych i złożonych obliczeń. Może być używany jako system przewodowy lub bezprzewodowy, ponieważ wykorzystuje komunikację Ethernet i obsługuje własny serwer sieciowy. Nie wymaga oprogramowania komputerowego do uruchamiania / zatrzymywania testów lub przesyłania danych.

Warstwa komunikacji sieciowej pojazdu SoMat eDAQ (ECOM) uzupełnia eDAQ, zapewniając trzy interfejsy urządzeń CAN, interfejs modułu magistrali pojazdu (VBM) i port komunikacyjny GPS. To sprawia, że ​​ECOM jest niezwykle wszechstronny, ponieważ zapewnia bezpośrednią korelację między kanałami magistrali pojazdu z danymi fizycznymi, a także GPS. Na każdym wejściu można nagrać do 254 kanałów magistrali pojazdu, co pozwala na praktycznie nieograniczoną całkowitą liczbę kanałów systemu eDAQ. Kanały magistrali pojazdu nie wykorzystują żadnych wejść analogowych, ponieważ wszystkie 254 kanały są wprowadzane bezpośrednio przez pojedyncze złącze.

Wreszcie SoMat eDAQ Bridge Layer (EBRG) zapewnia 16 jednocześnie próbkowanych analogowych wejść różnicowych niskiego poziomu przez niezależne złącza. EBRG współpracuje zarówno z przetwornikami ze wzmocnieniem, jak i bez wzmacniacza, w tym z tensometrami, akcelerometrami, przetwornikami ciśnienia, czujnikami wagi i innymi ogólnymi sygnałami analogowymi. EBRG zapewnia również doskonałe kondycjonowanie tensometryczne ze wsparciem dla 1/4, 1/2 i pełnego mostka.

Qian Xu, inżynier sprzedaży HBM, mówi: „Jednym z głównych powodów, dla których wygraliśmy zamówienie, była duża zdolność eDAQ do niezawodnego rejestrowania wszystkich danych, nawet w najtrudniejszych warunkach testowych”.

O kliencie
Chociaż testy te zostały przeprowadzone przez Beijing Jiaotong University, pociągi są obsługiwane przez China CNR Corporation Limited. Działalność CNR obejmuje projektowanie, produkcję, remonty, remonty i konserwację lokomotyw elektrycznych, lokomotyw spalinowych, wagonów pasażerskich i towarowych, elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, silników trakcyjnych i taboru. CNR dostarcza ponad połowę z 500 000 lokomotyw i taboru na ponad 70 000 km chiń